Akvarel

AKVAREL

My watercolor table. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen
My watercolor table
01. Tiger and dragon - Paper size. 38x38 cm. 2020 - Watercolor. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen
01. Tiger and dragon – Paper size. 38×38 cm. 2020 – Watercolor.
02. Tiger watching a dragon - Paper size. 38x38 cm. 2020 - Watercolor. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen.
02. Tiger watching a dragon – Paper size. 38×38 cm. 2020 – Watercolor.
03. Tiger and dragon - Paper size. 38x38 cm. 2020 - Watercolor. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen.
03. Tiger and dragon – Paper size. 38×38 cm. 2020 – Watercolor.
The blue dragon - Paper size. 38x38 cm. 2020 - Watercolor. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen.
04. The blue dragon – Paper size. 38×38 cm. 2020 – Watercolor.
Uffe Christoffersen. Watercolor. Atelier-Kaiserborgen.
05. Tiger watching a red dragon – Paper size. 38×38 cm. 2020 – Watercolor.
03. Tiger og drage - Papirstr. 38x38 cm. 2020 - Akvarel. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen.
03. Tiger og drage – Papirstr. 38×38 cm. 2020 – Akvarel.
07. Dragon - Papirstr. 38x38 cm. 2020 - Akvarel. Uffe Christoffersen. Atelier-Kaiserborgen.
07. Dragon – Papirstr. 38×38 cm. 2020 – Akvarel
06. Roaring Dragon and Snoring Tiger – paper size 38×38 cm. 2020 – Watercolor.

.

– FOR AT MALE EN TIGER…
For at male en akvarel er det nødvendigt for mig, først at lave en grundig tegning.

For at tegne, er det eneste der er brug for, et stykke papir, en blyant og en ide, i mit tilfælde tigeren.

For at tegne en tiger, behøver jeg kun at tegne striberne, for at skabe et billede af rovdyret. De sorte linjer skaber tigerens volumen, planerne og rummet i billedet.

For at male en akvarel, er det eneste der er brug for, et stykke papir, en pensel, farver, vand og en ide, i mit tilfælde den tegning jeg har lavet af en tiger.

For at få farverne til at lyse i en akvarel, og for at skabe de hvide eller de meget lyse områder i billedet, lader jeg det hvide papir skinne igennem det tynde farvelag. 

For at skabe nye farvekombinationer og kontraster mellem hårde og bløde overgange, bruger jeg vandet til at lade farverne flyde ud på papiret og ind i hinanden. 

For at binde farverne sammen, bruger jeg de sorte striber der slynger sig om tigerens krop.

.